Det hänger på håret

Jag har det där typiska skandinaviska håret som ingen egentligen vill ha. Tunna, fina hårstrån som lätt går av. Att jag dessutom väljer att bleka mina annars råttfärgade tesar gör ju inte direkt saken bättre. Jag har alltid förbannats över att mitt hår ser slitet och glanslöst ut och att det aldrig växer (vilket jag har fått lära mig att acceptera då mitt hår aldrig kommer att kunna bli långt, jag hoppas dock fortfarande på ett mirakel), men jag har faktiskt aldrig varit så nöjd med mitt hår som jag är nu. För detta har jag framför allt tre produkter att tacka; Tangle Teezer, Nashi Argan Oil och en simpel svinborste. Tangle Teezer är en utreningsborste som inte sliter på håret. Den saknar de små "dropparna" som sitter längst ut på piggarna på vanliga borstar. Dessa droppar har en tendens att fastna i tovigt hår och dra av hårstråna, vilket alltså inte sker med Tangle Teezer. Nashi Argan Oil har jag skrivit om tidigare, här. Och svinborsten använder jag när jag borstat ut tovorna med Tangle Teezer och vill ha lite mer glans. Jag trodde aldrig att borsten som man använder skulle ha sådan betydelse för hur håret ser ut, men det har gjort märkbar skillnad för mitt hår!
 
Värda att nämnas är även mitt schampo och balsam - Hydrating Schampoo och Detangling Solution från Matrix. Inga andra varianter har lyckats återfukta mitt torra, blekta hår så bra som dessa utan att göra håret fett eller flygigt. Sjukt nöjd!
 
Och inte att förglömma är även denna superprodukt. Räddaren i nöden när man inte vill tvätta håret för ofta.
 
Så till det tråkiga, men ack så viktiga... Tvätta inte håret alltför ofta, försök att aldrig borsta håret när det är blött och undvik all typ av föning och styling så gott som det går. Jag trodde aldrig att jag skulle klara mig utan hårtork och plattång, men så fel jag hade! Så fort jag slutade så blev mitt hår mycket mer friskt och följsamt och jag kände att jag faktiskt inte behöver dessa redskap. Idag händer det MYCKET sällan att jag blåser eller plattar håret. Det är knappt att jag ens vill. Prova att sluta, jag lovar att det är värt det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0