E.L.F

Jag är inne i den där perioden som är typisk för denna tiden på året. Perioden då man känner sig så där fruktansvärt dassig! Håret beter sig lite som det vill och växlar mellan fett och torrt var och varannan dag, färgen är inte heller bra. Sminket passar inte längre då hyn är lika blek som en babysjärt och i desperata försök att få tillbaka lite av sommarens solkyssta look ser man mest ut som att man har tryckt ansiktet i en chokladtårta. Fail.

Med den tajta budget man lever på som student finns det ingen chans att besöka frisören en gång i månaden eller att förnya hela sminkväskan, så jag har försökt lösa detta så gott som det går.

För hårets del har jag tänkt prova Revlons Nutri Color Creme - en inpackning som ska ta fram färgpigmenten i håret, samtidigt som den ger näring. Denna produkt färgar alltså inte håret, utan ger endast resutat på redan färgat hår. Jag har inte testat denna innan, men det har fått mycket bra kritik. Pris mellan 150-200 kronor.

Vad gäller sminket har jag lagt en beställning hos budgetmärket E.L.F och väntar med spänning på att få hem och testa deras produkter. Priserna ligger mellan 15-60 kronor för en produkt. Jag beställde 8 produkter och betalar strax under 300 kronor inklusive frakt. Sjukt!

Jag får väl återkomma med en recension framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0