E.L.F

Nu äntligen tänkte jag skriva lite om produkterna som jag beställde från e.l.f cosmetics för ett tag sedan. Jag har inte använt produkterna dagligen utan endast testat dem ett par gånger, vilket gör min recenssion lite svag. Men jag hoppas att det kan hjälpa någon i alla fall! Priserna på produkterna ligger mellan $1 - $8.
Booster
"Achieve the ultimate, translucent "photo finishing touch" to your make up. Our Mineral Booster melts into your skin, infusing it with key vitamins A, B and E to promote healthier skin that's noticeably silkier and smoother... "

Jag tycker absolut att denna produkt ger en snygg "finishing touch", lite på samma sätt som mineralfoundation gör, fast lättare. Dock köpte jag denna i färgen tinted, vilken jag tycker blev lite för röd för mitt ansikte.
Mineral Glow "bronzed"
"Wheather you want to create a summer tan or a healthy glow, these sheer and lightly pigmented powders will add that touch of color that will leave your skin healthy and radiant..."

Jag köpte denna variant i både "bronzed" och "shimmer" då jag är en sucker för produkter som ger ett snyggt glow. Båda två tycker jag håller vad de lovar. Den färgade är dock ganska mörk kan jag tycka. Lite för mörk för att använda nu på vintern, men den kommer säkert bli riktigt snygg till sommaren!
Mineral Glow "shimmer"
Samma som ovan, men i färgen shimmer. Denna ger en jättefin skimrig look om man sveper den över kindben, panna, näsa och haka när man är klar med sin sminkning.
Shimmering Facial Whip
"Multipurpose, on-the-go whipped colorant is packed with Vitamin E ti instantly brighten and soothe skin with no greasy after-feel."

Dessa ska gå att använda både som highlighter, läppglans och ögonskugga. Jag köpte dessa två med avsikt att använda dem som highlighters och har inte testat att använda dem på något av de andra sätten. Färgerna som jag köpte heter "Golden Peach" och "Spotlight" och jag gillar dem supermycket. "Spotlight" ger en ljus skimrig effekt, medan "Golden Peach" mer smälter in med huden och ger en superfräsch bronzed look. Då dessa kostar $1 per styck så ser jag ingen mening med att inte slänga med en för att testa när man ändå handlar från e.l.f.
Mineral Lipstick
"Now you can hydrate your lips and get a lasting soft color naturally!"

Jag köpte läppstiftet i färgen "Natural Nymph" och jag är inte helt nöjd med detta måste jag säga. Läppstiftet är krämigt och svårt att få snyggt applicerat. Färgen var lite gråbeige vilket inte gör sig så bra på läpparna och jag tycker ine att det håller bra alls. Jag skulle dock vilja prova någon annan, lite starkare färg för att se om det blir bättre. Men annars får det bara ett nja från mig.

Utöver dessa produkter köpte jag även en foundationborste som jag inte hunnit testa än. Men bara genom att känna på den så känns den helt okej.

Jag hoppas att detta var till hjälp för er som funderat på att beställa från e.l.f. Det går självklart bra att ställa frågor i kommentarsfältet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0