Att dela med sig

Man möts av alla möjliga typer av människor när man ringer ska ni veta. Jag har fått höra både det ena och det andra under mina veckor här på 4tionsales. Och i och med att man inte kan se i personen i fråga så kan man ju inget annat göra än att bilda sig en egen uppfattning om personen i andra änden. Idag kom jag fram till en variant som till rösten lät som att man parat (japp, parat. En primitiv kärleksakt. Den här personen lät knappt mänsklig) en hallänning (med sin utdragna och dryga dialekt) med en skåning av det allra grövsta slaget. Själva bilden av personen får ni själva fantisera ihop när ni läst samtalet nedan. Ett kort men givande sådant.

"Hej! Jag söker Maja"
"Naaaj, det finns ingen på detta nuuumret"
"Okej, men då får jag tacka för mig."
"Jaaa...
Jag ska tooorka mig i röööven nu för jag sitter på toooa"

MEN så trevligt! Låt inte mig störa och lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0