Work & Hair

Igår sov jag seriöst HELA dagen. Tror att jag var vaken en sisådär fem timmar sammanlagt ungefär. Märks det att jag är mindre van vid att gå upp tidigt eller?

Idag började vi den praktiska delen av utbildningen på jobbet. Äntligen, säger jag. Det teoretiska har varit så sjukt omfattande så det känns otroligt skönt att få se hur mycket som verkligen fastnat nu efter första veckan. Tänkte dessutom att jag skulle försöka mig på att förklara vad det är jag jobbar med nu också, jag måste säga att det är först nu som det verkligen gått upp för mig. Min (eller vår, vi är ju cirka 30 personer som sitter på samma projekt) uppgift är alltså att granska olika dokument som personer skickat in i samband med ansökan till högskola/universitet. Dessa dokument kan vara på allt från en till flera hundra sidor sammanlagt och innehåller exempelvis slutbetyg från gymnasiet/komvux, arbetsintyg, legitimationer, akademiska meriter osv. Och utefter vissa regler och guidelines ska vi då registrera det som känns väsentligt för utbildningen som personen sökt i en viss databas.

Förklarat i mycket grova drag.

Hur som helst så tror jag att det kan bli rätt intressant. Känns mer seriöst än callcenter-jobbet i alla fall.

Nehe! Nu ska jag springa iväg till Åhléns innan de slår igen portarna. Tänkte spontanköpa lite glanstoning till mitt hår och införskaffa nytt schampo och balsam. Vet inte vad som hänt, men mitt hår har plötsligt blivit väldigt bångstyrigt och utväxten är redan tillbaka så jag måste försöka mig på att göra något åt det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0