Första skoldagen

Ledsen att jag försvann lite men första riktigt skoldagen tog bokstavligen kol på mig! Haha, snacka om att man är lite ringrostig. Sen bidrog säkert nervositeten del också, har fortfarande inte kunnat slappna av varken under nätterna eller dagarna...

Hur som helst så har vi fått en bra översikt över hur utbildningen kommer att se ut. För er som inte vet så läser jag till Internationell InköpareStockholms Internationella Handelsskola. Detta är en yrkeshögskoleutbildning som man läser på två år, där cirka hälften av tiden består av praktik. Den teoretiska delen är delvis på engelska.

Första kurserna som vi läser är Internationell affärsjuridik (som vi läser på engelska) och Interkulturell kommunikation. Vi läser även en snabbkurs på fyra veckor i programmet Excel. Igår hade vi vår första dag som gick helt enligt schemat och började då dagen med två timmar Affärsjuridik följt av två timmar Interkulturell kommunikation och slutligen, efter två timmars lunch, ett tvåtimmarspass i Excel. Kan ni fatta att jag var trött efter det?! Herregud, tror inte att min hjärna behövt anstränga sig så mycket på länge, MEN så bra det känns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0