Una è troppo poco, due sono tante

Jag tror inte att det är någon som missat att H&M:s Conscious Collection släpptes idag. Till skillnad från mer än cirka 80% av Stockholm befolkning så jobbar jag och kunde inte stå och köa utanför portarna i morse. Skickade ut pojkvännen vid tolvtiden och trodde att jag skulle ha en chans att få tag på något. Jag hade fel.

Efter jobbet drog jag själv en vända i stan. Gick in på vartenda H&M och fick se samma sak överallt; en liten hög av något som en gång stått levande och vackert innanför glasdörrarna. Något som alla ville ha. Men numera en grå hög. Något dött. Ett kadaver efter att gamarna varit där och tagit allt av värde. Naturens gång, i dagens samhälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0