Beslutsångest

Som jag avskyr denna beslutsångest. Alltid, och då menar jag ALLTID, dyker den upp vad det än gäller. Ska jag ta müsli eller flingor till frukost? Ska jag ha mittbena eller sidbena idag? Ska jag korsa höger ben eller vänster? Ja, jag tror att ni förstår mitt problem.

Och så kommer vi då till de så mycket större valen. De som verkligen spelar roll. Jag blir knäpp. Seriöst bäng i huvudet. Rutinskivan som vanligtvis snurrar på utan problem innanför skallbenet, spelandes livets melodi, stannar liksom upp. Börjar hacka. Samma sak om och om igen. Mitt beslutskrävande objekt blir ett störande hinder. En djup reva i skivan som den inte klarar av att spela förbi. Som jag sa. Jag blir knäpp.

För er få som följer min blogg (ni som känner mig) borde det inte vara så svårt att lista ut vad detta handlar om. 

Lägenhet. Punkt.

Lite mindre. Lite dyrare. Lite sämre läge. Men visst var den mysig? Deadline på mitt belsut. Ska jag slå till? Eller ska jag vänta? Gaaah...


Nej, jag har aldrig varit något geni på Paint, så inga kommentarer på pixelskiftningarna runt bokstäver och annat, tack. Det här är i varje fall min skiss på hur jag minns att lägenheten såg ut. Skalan är åt helvete, så ingen idé att försöka räkna yta. Cirka 52-53 kvm är den på totalt. G=garderob, V=vardagsrum och S=sovrum. Och den där rektangulära lilla utstickaren på vardagsrummet är en balkong. Det såg ni väll?

Nu vänder jag mig till alla lägenhetsexperter och andra som har något att tillägga/tipsa om:

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP?!


Kommentarer
Postat av: Victor

Ja, beslutsångest är inge kul att ha inte. Men de löser sig alltid till slut ;) Hoppas de löser sig med lägenhet!



Bilden är inte dålig. Man fattar precis vad de är.

2010-03-05 @ 17:12:01
Postat av: Ana

Tycker den ser bra ut :). Mysig och bra fördelad. Kommer det inte något annat förslag till dig tycker jag att du ska ta den. Du kan ju alltid fortsätta kolla :).



Synd att jag inte var med och kollade, alltid lättare med ett par extra ögon och ett par extra åsikter.

2010-03-05 @ 22:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0