Situationen är följande:

Som ni alla säkert redan vet flyttade jag ner till Halmstad i början av sommaren. Inte för att avnjuta en lång och skön semester det här året, utan för att - på något vingliga ben - åter ge mig in i restaurangbranschen. Bulls Pub blev min arbetsplats där jag spenderade många timmar både med jobb och på fritiden. Med flera nya vänner och många galna upptåg fick jag uppleva min bästa sommar hittills (möjligtvis delar den plats med sommaren 2007 med Bambi, den är svårslagen).

Sommaren gick som bekant väldig fort och var över innan man ens hunnit få på sig bikinin. Mjaa, något överdrivet kanske men det här med överdrift i bloggen känner ni till sedan innan. Hur som helst så började även säsongen på Bulls ta slut och paniken inför hösten lade sig som ett tjock täcke över alla glada minnen från sommaren. Jag var inte ensam, det vet jag, men nog var jag något värre än de flesta andra då ovissheten för jobb i framtiden blandad med min extrema beslutsångest inte är den ultimata mixen. Australien, Stockholm, Sälen, Norge, Australien igen... En salig blandning av idéer som aldrig verkar ta slut. Men så mitt uppe i alla tankar om möjligheter och risker fick jag ett erbjudande. Man ska ha lite flyt ibland också.

Och så blev man kvar i Halmstad. Kvar på Bulls. Håller nu på att installera mig i nya lägenheten och anpassa mig till livet som halmstadbo.

Jag känner på mig att det här kommer att bli bra.




Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh du är ju för söt, klart du kommer trivas som, halmstabo du har ju en toppen lägenhet och en väldigt fin chef;) haha

2009-10-01 @ 21:37:56
URL: http://livlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0