"Är du helsvensk?"

Här har jag alltid gått runt som den typiska "swäänska flikkan" (läst med lite lätt brytning brytning. Blont hår, blå ögon... Ja, ni vet hur det brukar se ut.

Så skaffar jag en (som någon kommenterat till förra inlägget) annorlunda hårfärg och plötsligt tror folk att jag är utländsk! Eller att jag "skulle kunna komma från sydligare breddgrader" som jag fick höra idag. Antar att det är mina mörka drag från pappa, ögonbryn och fransar främst, som syns tydigare nu. Jag gillar det.

Känns ganska trevligt faktiskt. Att man kan se ut som två helt olika personer sådär. Typ schitzo till utseendet (skäll inte på mig psykologi-pär, jag vet att scitzofreni inte är samma sak som personlighetsklyvning).

Sen kan jag även passa på att berätta för att som fortfarande undrar: Nej. Smartheten sitter inte i hårfärgen. Jag är fortfarande lika smart, trots att jag numera är brunett ;)



Joo, lite skillnad är det. Det får jag nog hålla med om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0