With my happyface on

Jag brukar vara ganska bra på att hålla masken. Speciellt i de situationer där det gäller att vara trevlig trots att man snackar med världens träskalle. Men igår var det oundvikligt att behålla smilet då människorna som jag serverade bara blev dummare och dummare.

Vi kan börja med GT-tanten som påstår att det är något fel på hennes Gin&Tonic. Jag smakar på den och tycker att den smakar helt okej. Vad är felet? "Den smakar för lite sprit". Men du har beställt en fyra? Hon får en ny. "Den här är inte god". Vad är det nu då? "Den smakar för mkt sprit. Jag tar en Corona istället". Bra.

Snälla. Ska du vara så omständig så ställ dig i baren nästa gång.

Sedan har vi caprina-damen också: "Jag vill ha en femma. Inte en fyra och inte en sexa - en femma. Förstår du? Hihihi" Okeeeej?! När jag går förbi nästa gång sitter hon med en drink som inte är en Caprina. "Asså, den här går inte att dricka! Jag vet inte vad de har gjort..." Nae, det där är ju faktiskt inte det du beställde av mig. Går och hämtar Caprinan som står i baren och ger den till fröken. "Taaack, det här ser mycket bättre ut!" Jag går därifrån. Ser snart en viftande arm nerifrån hennes bord. Ja? "Den här var ännu värre än den första!" Men det var en Caprina du beställde och det som står framför dig nu ÄR en Caprina. "Nej, det ska vara jordgubbar i!" Jordgubbar?! Vilken planet kommer du ifrån? En Caprina innehåller rom, lime, socker och is. Nada más, liksom. "Men har du sett Slottet och Greven?" Ööh, nej. "...Du är nog för ung. Men där dricker dem i alla fall caprinas med jordgubbar och is och..." Damen babblar igång som om jag just vridit upp en gammal speldosa och med läskigt mycket inlevelse ser jag hur hon drömmer sig bort. Jag går.

Och så den tredje. Mannen i rosa som ser ut som en apa som klätt ut sig till gris: "MEN FÖR FAN DET ÄR STÄNGT PÅ DENNA SIDAN BAREN OCKSÅ! ÄR DET HÄR ETT JÄVLA SKÄMT ELLER?!"

Jag skrattar åt honom. April, april!



Jag älskar mitt jobb. Men jag tror bestämt att man kan bli lite dum i huvudet av det.

Kommentarer
Postat av: Patte

:< synd att du behöver stå ut med sådana människor xD

2009-05-05 @ 01:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0