Hälsohelg

Jag tror att det är riktigt bra för mig att jag har fått jobb i Halmstad. Det här jobbet har inte bara medfört pengainflöde, utan det har även fått mig att möjligtvis leva lite sundare. Med tanke på att jag bara jobbar kvällar så måste jag på något sätt få dagarna att gå (och utan dator går tiden om möjligt till och med långsammare än vad klockan visar). Så den här helgen har jag fördrivit tid genom långa promenader, ta-hand-om-sig-själv-stunder, laga mat (!) och igår fick jag till och med för mig att ta cykeln till och från jobbet! Och för er som inte vet hur långt det är från Frösakull till Centrum så kan jag berätta för er att det är LÅNGT. Tog cirka 45 minuter för mig i stresstempo på en treväxlad cykel (då går det undan, vill jag lova). 

Inte omöjligt alls att det blir cykeln fler gånger. Förhoppningsvis kan jag framåt sommaren när det är lite mer livat ta följe med något fyllo i alla fall halva biten. För det var just det, att vägen är så nedrans tråkig. Annars var det inte hela världen att få stärka benen lite.



Var bara tvungen att kolla upp hår långt det faktiskt är mellan Frösakull och Centrum. 11,5 km tydligen. Nice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0