War has just begun

Tänk att ett ynka litet telefonsamtal kan vända humöret från toppen till botten. Hade en relativt bra morgon idag till att börja med. Vaknade, gick upp och fann till min förtjusning pannkakor i kylen. Så det fick bli en lyxfrukost á la Tromsö med pannkakor, jordgubbssylt och vaniljglass och till detta en stor kopp varm choklad. DET är vad jag kallar en bra start på dagen (k-special, släng er i väggen). Mätt och belåten satt jag kvar vid bordet för att jäsa lite då jag plötsligt hör ett svagt plingande i mobilen uppifrån mitt rum. Yes! Efter en grym frukost får jag dessutom känna mig som en något fet fröken populär! Rusar upp och möts av "dolt nummer" på skärmen. Men hoppsan då! Förväntningarna stiger då jag trycker luren mot örat... Men sjunker preceis lika snabbt.

- Hejsan. Det här var från Folktandvården...
Fan.

- Jag ser här att du har avbokat din tid för i morgon...
Fanfanfan.

- ... och du vill inte ha en ny?
Döda mig.

Så började ett mindre tjafs mellan mig och denna person med otroligt irriterande röst från Folktandvården. Jag fortsatte att vägra en ny tid eftersom att jag inte har lust att lägga en halv tusing för att de ska få glo lite på mina tänder (kalla mig snål, men i dagens läge så lägger jag hellre de pengarna på annat. En fin tröja till exempel). 

- Men när har du tid framöver?
- Vet inte. Ska till Stockholm nu.
- Jaha, men efter det?
- Flyttar till Halmstad.
- När flyttar du till Halmstad.
- Mars.
- Jamen, i mitten av februari då? Ska vi säga så?

Och här gav jag med mig. Orkade helt enkelt inte med tjötet längre. Men en sak är säker 


- this isn't over yet
.

Kommentarer
Postat av: Joacim

Stackare, men det är ju bara att säga att du inte vill gå till tandläkaren.

2009-01-27 @ 12:21:26
URL: http://joacimlindvall.se
Postat av: Malin

Haha, du tror inte att jag påpekade det? En sisådär tiotusentals gånger? Nää, men det vat ju så synd å blabla... Giriga jäklar, det är vad dom är!

2009-01-27 @ 13:18:01
URL: http://farmorsvind.blogg.se/
Postat av: Madde

Men det är ju gratis tills den dagen man fyller 20 nu ju :D

2009-01-28 @ 11:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0