Han och Hon

Han är dammsugarreperatör. Hon har en trasig dammsugare.
Han spelar gitarr. Hon spelar piano.
Han har en helt underbar röst. Hon också.
Båda är ensamma. 

Nämn ett par som skulle komplettera varandra bättre?


Antingen är jag otroligt känslig eller också har jag precis sett den mest gråtframkallande filmen någonsin. Glöm Titanic, Lejonkungen (jaa, det är sorgligt när mofasa faller ner i antilophjorden) och Million Dollar baby.

Annorlunda och oförutsägbart. Once är filmen ni ska lägga på minnet.
Falling Slowly

If You Want Me
The Hill
av Glen Hansard och Marketa Irglova.


Kan låta lite deppigt när man lyssnar på låtarna bara såhär. Men se filmen så kan jag garantera er att de får en helt ny betydelse.

Till alla er som nu har bestämt sig för att se filmen (jag hoppas att det är många): lägg märke till eftertexten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0