Jag är lite allergisk

Är det något som jag har väldigt svårt för, där jag nyser lite extra på grund av allergin och där anti-taggarna slipas, så är det kaxiga stockholmare. Självklart kan det finnas kaxiga örebroare eller dalmasar som har fått för hög dos självförtroende, men det är just kombinationen av kaxighet och stockholmare som ger mig utslag. Dialekten, beteendet, utseendet...

Nu ska ni inte tro att jag helt plötsligt vänt och slutat att gilla Stockholm. Absolut inte. När jag var där träffade jag inte på en enda levande varelse som trodde att den satt snäppet högre än oss andra (jag märkte inte av det i alla fall, och då är det okej). Men igår, under en väldigt upprörande konversation med en stockholmare av just den kaxiga typen på msn, fick jag tillbaka min tidigare erfarenheter (eller snarare fördomar) mot en viss utvald del av Stockholms invånare.

"Men asså, har ni ens någon klädstil i småland? Haha. Jag har aldrig sett en smålänning med snygga kläder i alla fall..."

"Har ni några stilikoner?"

"Festar ni ens i småland?"

Kanske för att du aldrig ens varit utanför Stuuuureplaaan? Vi kan klä oss snyggt utan att kopiera kändisar, thank you! Och nej, vi festar såklart inte. Vi rider på grisar och rullar oss i lera efter middagen. I D I O T !

Denna man hade tänkt att komma till Gislaved om några dagar och "feta" (hallå?). Han ville dessutom att jag skulle fixa ihop lite skönt partyfolk. Hah! Du har kaxat mot fel person, min käre vän. Mina vänner är numera dina fiender.

Fjäsk, säger jag bara. "Fet" fjäsk.

Kommentarer
Postat av: Niklas

"Asg" är själv en Stockholmare, ska vara ärlig jag blir lika förvånad varje som jag upptäcker att man kan festa och shoppa även utanför Sthlm.

Det handlar inte om arrogans, utan om okunskap, vi vet helt enkelt inte bättre ;)

2009-03-02 @ 11:51:22
Postat av: Malin

Jag älskar dig! Skulle jag vilja säga :P hahahah. en stockholmare som faktiskt kan stå för hur det (uppenbarligen, i vissa fall) ligger till :) CREDS!

2009-03-02 @ 13:41:55
URL: http://farmorsvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0