Food Paradise

Varför är det ofta så? Här har jag gått en hel vecka. Varit bakfull halva tiden (känns det som) och resten bara slöat. Varit i  mer behov av mat än någonsin och kylskåpet har varit i princip tomt. Fått käka typ varmkorv (utan bröd, det fanns inte) och mackor med gammal sleten ost på. Så åker jag iväg en-två dagar, för att sedan mellanlanda hemma igen och nästan direkt dra vidare ner till kusten. Måste trycka i mig något litet innan färden så öppnar kylskåpet och det är som att öppna en guldfylld skattkista. Det finns ALLT! Och utöver allt så finns dessutom lite till; goda kakor, lyxiga cornflakes, kärnfria vindruvor m.m.

Där står jag. Inte särskilt hungrig egentligen, men vad gör man? Man tar självklart lite av allt! Går inte låta bli. Och nu har jag ångest. Vill inte åka härifrån (matens himmelrike) för att entra stugan i Halmstad där det står en halvliter gammal mjölk och, om jag har tur, ett par torra skorpor.

Jag fyller år i morgon. Vem ska ge mig den där feta frukosten på sängen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0