Nummer 576 i kön

Gaaah. Jag trodde aldrig jag skulle överleva det där samtalet! Började någorlunda lugnt med att jag ringde och möttes av en "trevlig" dataröst á la barbie:

- Hei och velkomen till den norske skatteetaten. Du står just nå som numer 10 i kön.

Inte så farligt ändå! tänkte jag och satt glatt kvar. Kölistan räknade ner och jag var snabbt nere på plats 2. Då kopplas plötsligt en manlig röst in:

- Det aer mange som vill snacke med oss nå. Venligst vent.

Jahaa? Tiden går...

- Det aer fortsatt stor pågang. Venligst vent.

Och denna rösten kom in sisådär elva-tolv gånger kanske. Frustrerande att inte veta hur länge man ska behöva sitta och vänta. Tillslut kommer jag fram till en tant vars hamster tydligen dött ett par timmar tidigare (lät så på henne i alla fall) och jag börjar gladeligen babbla på om mitt problem. Men utan att ha kommit värst långt säger tanten plötsligt att hon ska koppla mig vidare. Så jag hade bara kommit fram till växeln?! Åh, gode gud... Robotrösten kopplas in på nytt.

- Vi vill hjelpe dig så fort vi kan. Köen blir betjent av 76 veileder. Du står som numer 576 i köen...

WHAAAT?!

Så nu sitter jag här. Irriterad innan jag ens hunnit snacka med någon. Och mamma kommer inte bli glad över kostnaden för detta samtalet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0