Skatteetaten

Jag och Josefine hade ett litet möte igår angående våra skattepapper från Norge. Försökte förgäves klura ut om vi var skyldiga eller om vi skulle få tillbaka skatt. Men tydligen, kom vi fram till efter att ha läst följande mening;

"Fordi vi mangler opplysninger, har vi ikke skrevet ut forelØpig skatteberegning",

så vet de inte ens själva hur mycket vi ska få tillbaka/betala.

Därför har jag fått i uppgift att ringa till norske skatteetaten idag för att kolla upp vad det är för upplysningar som saknas. Har en känsla av att detta, liksom alla andra viktiga ting i Norge, kan bli både drygt och krångligt och framkalla en viss irritation hos mig (ser tillbaka till tiden i Norge då vi skulle skaffa ett bankkonto och den enda banken som hade öppet normala tider kunde inte ge oss uttagskort. Hur fan hade dem tänkt sig att vi skulle kunna få ut våra pengar i Sverige sen då?!).

Förhoppningsvis så håller norskan som barnen lärt mig i sig så jag i alla fall kan förstå vad de säger och dessutom göra mig någorlunda förstådd. Cross my fingers, here we go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0