Nobody's perfect

Ännu en jobbhelg avklarad (plus lite till). Har haft en riktigt bra helg med lagom mycket folk så stressfaktorn har varit överkomlig.

Har, förutom att jag haft en av mina bästa helger, även haft min klantigaste helg. Jag har bland annat


1. Lyckats spilla ut ett helt glas rosévin över en av mina gäster

2. Råkat ta en beställning på Jameson och "någon ale" (öl), när det egentligen skulle vara Jameson och Ginger ale (typ schweppes)*


Haha! Går inte göra mycket annat än att skratta åt mina pinsamma misstag. Förr hade jag gått och grumlat över en sådan här grej i flera veckor, kanske till och med månader, men nu? Nu försöker jag lösa situationen på bästa sätt med en gång och sedan låta det vara. Att det sedan är omöjligt att förtränga dessa pinsamheter eftersom att man har en oerhört rolig chef som ständigt skrattande påminner en om vad man gjort är en annan femma. Det kommer bli en pay back time, någon gång...


*Tilläggas skall att gästen som jag spillt vin över var en av dem som gav mig högst dricks den kvällen och Jameson-fallet blev dagens skämt. Så jag borde ha löst det någorlunda bra i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0