Mitt beroende

Jag röker inte. Har aldrig gjort. Kommer aldrig att göra. Jag snusar heller inte. Har dessvärre testat (man är ju bonde). Men kommer inte fortsätta. Däremot har jag ett annat litet beroende. Kanske till och med värre än de två förstnämnda.

På tåget till Göteborg idag så tänkte jag vara smidigt och förlägga dötiden på något vettigt. Mitt upp i allt kommer kontrollanten för att ta betalt.

- Jaha, och här sitter du och målar naglarna?
- Jaa, får man inte det eller? Tänkte ju passa på...
- ... och folk runt omkring dig sitter och blir illamående och får huvudvärk.
- Jaså, tror du det? Det tror inte jag. Folk sitter ju och äter och sånt liksom...
- Joo, men det luktar väl gott?
- Gör inte det här det också då?!

Lite smått upprörd (både över hans påhopp och över priset på enkelbiljetten (!)) gav jag pengarna till kontrollanten och fortsatte med mitt målande. Såg ut som att jag blödde från vartenda finger när jag var klar eftersom det var i princip omöjligt att inte kladda när vagnarna flög som fulla humlor fram och tillbaka i kurvorna. Men jag känner att det var värt det. Tågresan gick snabbt. High on nailpolish.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0