sverige, sverige? NORGE, NORGE!

Så har jag alltså bestämt mig för att börja blogga igen. Wohoho, folkets jubel! Eller något...

Det var ju trots allt ett tag sedan jag uppdaterade senast, men det beror helt enkelt  på tidbrist och skrivkramp. NU känner jag däremot att jag har någonting att skriva om. Grattis till mig.

För alla som inte vet det (dvs alla utanför Gislavedsområdet) så flyttade jag till Norge i helgen för att prova lyckan. Eller mjaa, det var väl mest för att jag är lite trött på Gislaved och kände för att prova på att bo själv (nästan i alla fall) ett tag. Så i lördags tog jag och Josefine bussen från Göteborg till Oslo, spenderade natten på en lite lagom hård soffa på Peppes Pizza på flygplatsen, och tog sedan flyget till Tromsö morgonen efter. Kom fram trötta och BLÖTA (regnar tydligen en hel del i Tromsö) och sov första natten på Clarions Hotel Bryggen efter ett bad i utomhusjacuzzin och bastu - det behövdes.

Det var gårdagen i korthet. Nog om dåtid. Men man måste ju veta om bakgrunden för att hänga med.

Nu sitter vi på det vandrarhem som ska bli vårt tak över huvudet i en vecka framöver. Helt okej förutom en liten detalj. INGET. EGET. BADRUM. Och det är faktiskt det som fick mig att skriva det här inlägget. Råkade nämligen ut för en trevlig liten överaskning när jag skulle besöka toaletten alldeles nyss. Tassade ut i korridoren och öppnade dörren för att göra mitt och vad får jag se? Jo. Ett par håriga ben! Hörde bara nåt mummel där inifrån samtidigt som jag mumlade något tillbaka, stängde dörren och sprang tillbaka in till rummet där jag möts av Josefines gapskratt. Kul. Jag är i behov av att gå på toaletten, men jag vågar inte.

Lagade nudlar nere i köket med. Fanns två olika kryddpåsar med i paketet, varav den ena tydligen var chili = HOT. Jag tål inte starkt. Svettas och sprutar eld.

Puss

Just ja. Tilläggas ska också att jag satt och skrev ett milslångt inlägg precis innan detta och det RADERAS. Tror att det var en av anledningarna till att jag slutade blogga innan också. Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0