Bråk i tv-soffan

Sitter och käkar mikropopcorn gjorda på spisen. Josefine var snäll och köpte lite mys till idag men råkade glömma bort att vi inte har mikro. Hm. Vad säger man? Men är man sugen så är man och ni ska veta att det går precis lika bra att poppa mikropopcorn i gryta som i mikro. Så det så.

Märkte idag att det är lite svårt att alltid vara överens om vilket program som ska gå på tv:n.

M: Josefine, du bara MÅSTE se en kille från Idol här!
J: Neej, jag har sett Idol så det räcker...
M: Men du har ju inte ens tittat på Idol i veckan? Titta nu då!
J: Men nej! Sätt inte på musik när jag tittar på tv. Du STÖR!
M: Josefine, du hatar "Extreme Home Makeover", så försök inte.
J: Hrm..

Och så börjar ett desperat knappande på tvdosan efter ett program där hon faktiskt skulle kunna säga att jag stör om jag sätter på musik. Hon hittade norska "Let's dance". Hon har aldrig ens tittat på det svenska.

Tur för mig att jag är allätare.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0