Back on track

Som ni ser så har jag inte uppdaterat på hela helgen och det beror tyvärr INTE på att jag har haft fullt upp med fest och andra härligheter, nope, utan på att jag har haft some serious problems med kära internet. Var så glad över att vi skulle flytta från vandrarhemmet med dess otroooooligt pålitliga uppkoppling till en säker, bredbandsanslutning i lägenheten. Yeah right. Självklart fungerade det inte. Gick och knackade dörr i hela korridoren och hoppades på att någon skulle kunna hjälpa mig. Nitlott. Och tanten som vi hyr lägenheten av är bortrest fram till nästa vecka. Great. Smart som jag är så listade jag ut att vi hade paketet (tv, telefoni och bredband) från CanalDigital och ringde dit idag och fick allt fixat. Man behövde tydligen bara dra ut och sätta i sladden igen. Ooouuups.

Idag har varit lite down faktiskt. Var på jobbintervju i morse och allt verkade jättebra förutom den lilla detaljen att jag och Josefine hade snöat in oss på att ett annat jobb var mycket bättre, så vi gick in för intervjun lite halvhjärtat sådär. Nu i efterhand då vi fått reda på att vårt "superjobb" turned out to be världens flopp känns det inte ritkigt lika kul. Smarta i efterhand som vanligt. MÅSTE vända på det där.

Ja ja! Tillbaka till det roliga. Peppes Pizza firar bursdag, vilket innebär "ät-hur-mycket-du-vill-för-97-kr-vecka". SJÄLVKLART har jag och Josefine utnyttjat detta utmärkta erbjudande. I fredags lät det såhär:

Första omgången
J: AAAAAJ, din ost brände mig!!!
M: *Gapflabb*
J: Jaa men det hängde ut ett sånt spröt (jag är stolt spridare av det ordet)... Det bara la sig på min hand!

Efter fyra bitar (ja, dom är stora)
J: Asså, jag tror att jag skiter i kanterna nu. Det är ju faktiskt onödigt.

Efter sex bitar
Båda: ÖÖÖÖOOOUUUEEEE.....(=grymt jobbigt övermätta)

Och efter detta släpade vi oss ut ur restaurangen och svor över att vi ätit för mycket.

Vi gjorde om det igen på söndagen.



Nu, film. Sjätte sinnet, längesen man såg den.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0