Att koppla, Josefine.

En liten situation utspelades alldeles nyss i lägenheten. Ett samtal mellan mig och Josefine "the bright one" Lindbergh.

M: Asså om jag vidarekopplar min mobil...

Avbryts av ett jag-fattar/hör-inte-vad-du-säger-face. Jag vrider ner musiken och försöker igen.

M: Om jag vidarekopp-
J: Jaa, jag hörde.
M: ??!!
J: Jag fattar ju inte!
M: Vidarekopplar?
J: Jaa, vadå? Vad är det?

Herregud. Trodde ändå att dagens ungdomar hade LITE koll. Eller är det jag som är ovanligt smart? Hm. Det tåls att fundera på.

Kanske kan låta som att jag är elak mot min rumskompis ibland. Men jag tycker ändå att detta lilla scenario bevisar att "mobbingen" är SJÄLVVÅLLAD.

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0