Vad man hör i barnehagen

Det är riktigt intressant att sitta och lyssna på barnen på dagiset och man slutar aldrig att förvånas. Idag har jag varit på en avdelning med 3- och 4-åringar och vid matbordet lät det såhär (jag skriver som det låter, har inte riktigt lärt mig att stava på norska om man säger så):

- Du, Sigrid. Ha du lust å komme i bursdagen (födelsedag) min?
- Jaa, Morten.
- Kult! Fordi att de ska bare vare jenter!
- Bare jenter? Ka ska du vare? Ska du ikke vare me på bursdagen din?

Haha! Nobben redan på dagis. Som vanligt vad gäller småbarn så byts ämnet i konversationerna innan man ens hunnit sätta punkt och det gick plötsligt från födelsedag till hår. 

- Har du nokka pent (något fint) i håret ditt? (Tjejen som får frågan har en lila slinga i håret)
- Naj.
- Joo, du har lila farge! Har du malet (målat) dig i håret?
- Åja, den! De e ikke håret mitt.
- AE (jag) vet de... (säger Morten som precis fått nobben)
- Hur vet du de? Bruker du å (också) extensions kansje?!

Vet ungar vid fyraårsålder ens vad extensions är?! Jaja, jag satt mest och led med stackars Morten som inte fick till det.


För övrigt har det varit en otroligt seg dag. Tycker att vi var ute alldeles för mycket med tanke på vädret. Pissregn. Men efter att jag slutat och fått i mig en wieneråtta (wieneråtta då alltså, inte råtta) så kändes det mycket bättre. Fick sedan reda på att våra väskor som skickats upp hemifrån fyllda med mat, godis och lite annat smått och gott är i Tromsö nu så ska hämta dom imorgon. Kanon!

Puss

Kommentarer
Postat av: fröken magnus

HAHA!!! jag vill veta ALLT om hur det kommer att gå för morten i fortsättningen, han har min ständiga förtröstan!! :P (4-åringar med extensions, whuuut??)

2008-10-13 @ 19:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0