Rena rama julafton

Har äntligen fått våra väskor hemifrån och varit och hämtat dom på ett magasin i Hamna. Tur att snälla Kurt erbjöd sig att köra oss tillbaka hem eftersom våra väskor vägde ca 20 kg... Styck.

Har nu suttit som två lyckliga barn på julafton och packat upp.


5 paket pasta
1 stor påse ris
6 paket nudlar
5 paket såser
2 påsar dip
2 påsar nachochips + salsa
Mandelbiskvier och nyponsoppa
Popcorn
3 påsar tacokrydda
Pringels


Det var maten det. Josefine hade ungefär lika mycket om inte mer i sin väska. Vi är glada att vi inte har handlat på ett tag och kan nu njuta av ett kök översprängt av mat som vi inte betalat ett öre för. 

Sedan var det självklart lite annat smått och gott också.

3 par vantar - hade kanske räckt med ett extra par?
Vinterskor
Pappas mysbyxor
- mm, skönaste ever!
Bäddset - jaa, vi har sovit i samma lakan och täcke i en månad utan att tvätta det... snusk.
Glamour - började bli lite trött på den gamla nu som jag läst både fram- och baklänges
Regnkläder - Hallelujah!
Pumps - bra med hög klack när snön kommer
Skruttjeans - nu får ungarna snora på mig hur mycket som vill!
Reflexer - lite besviken över att vi inte behöver någon väst längre...
Stearinljus - myyyys
1 stor påse lösgodis - hur skulle vi annars klara oss nu när godisrean är över?
Tandborste + tandkräm - hade nog använt min gamla tills dess att den spretat åt alla håll som vanligt annars
Deodorant - hade jag däremot köpt en ny om den gamla tagit slut, jag lovar
Bindor + tamponger - jäklar så skönt att slippa lägga pengar på sån nödvändig skit!
Hårtork - så jag slipper sluta med en frisyr á la Frihetsgudinnan då mitt hår fryser till is
Hårspray
Schampo, tvål m.m
- tar ALLTID slut vid fel tillfälle annars
Stor rulle markeringstejp (?!) - har fortfarande inte riktigt listat ut vad den skulle vara bra för...
1 flaska sprit (den drickbara sorten) - det blir lätt fest på lördag

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0