Det börjar närma sig

På lördag och söndag har väderprognosen lovat minus två grader och SNÖ. Woho! Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det blir så. Det märks redan att mörkertiden är på väg och det är inte många timmar som solen är uppe under dagarna nu. Lite snö hade gjort susen. Det är ju så mysigt.

Men så när snön närmar sig så börjar man tänka på viktiga saker såsom julafton, juldagen och nyår. Det är inte långt kvar! Och allt som ska göras innan det... Herregud. Julklappar ska köpas, fester ska planeras och det eviga sökandet efter den perfekta nyårsklänningen har redan börjat. Man kan väl inte direkt säga att jag har de bästa förutsättningarna nu när jag har bosatt mig här uppe i norr heller; det kommer bli snordyrt att handla julklappar, planering av diverse ting måste ske över mailen och utbudet på kläder har jag redan kommit fram till inte duger så att försöka hitta nyårsklänningen här är bara att glömma. Så det kommer antingen bli till att spendera dagarna innan jul till att fösöka hitta allt jag söker över internet (och inte veta om det kommer komma fram i tid eller om det kommer vara bra) eller också kommer det bli till att stresshoppa dagen innan jul då jag kommit hem (vilket brukar resultera i en massa impulsköp som jag sedan kommer ångra). Inget av alternativen låter särskilt lockande.

Kanske borde stanna i Oslo en dag innan vi tar bussen till Göteborg? Hm. Det tål att funderas på. 

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0