Skuldermjölk

Man slutar aldrig förvånas över dessa ungar. Idag fick jag vara med om en något speciell situation när jag skulle hjälpa Jakob som varit på toa.

Jakob: Hvorfor ha du så store skuldra?
Jag: Va?
Jakob: (Suckar, pekar på mina bröst och säger extra tydligt) Hvarfor ha du så store skuldra?
Jag: ---- (chock/paus/hjärnan letar desperat efter något att säga och sedan) Eeh, joo... Alle jenter ha sådane.
Jakob: Huh?!
Kom på att det kanske inte var så värst bra förklaring eftersom att det knappast är någon av flickorna på dagis som har utvecklats så långt. Börjar förklara om på min knaggliga norska.
Jag: Jo, de e så att naer ho mamma får en babie så må ho ha sådane fordi babien spiser daerifra.
Jakob: (förskräckt) Spiser?!
Jag: Jaa, di spiser melk.
Jakob: MELK?! E de melk innidaer? (stirrar och pekar igen)
Jag: (börjar bli lite svettig) Naaej, ikke nå...
Jakob: (stolt och tvärsäker) Men AE (jag) ha melk i skuldran! Fordi alle ha melk daer.
Jag: Jahaa...

Och ungefär där kände jag att jag var färdig men min lilla biologilektion, som inte hade kunnat bli mer misslyckad (eller kanske missuppfattad?) än så. Hoppades innerligt på att lille Jakob skulle hålla tyst om "melk i skuldran"-ämnet för att slippa vidare diskussioner och förklaringar för så mycket värre personer. Den lille änglaungen höll tyst. Phew.


Kommentarer
Postat av: Beckan

HAHAHHHAHA men fy fan va lysande malin. du behöver ju inte fundera mer på vad du ska bli i framtiden, biologilärare! hahahhhhaa

2008-11-21 @ 12:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0