Tröstchoklad och en positiv överraskning

Idag har det varit en mycket känslosam dag. Flera känslor inblandade. Dagen började med att jag klämde en unges fingrar i dörren så han fick åka till sjukhuset. Yaiks. Och min överdrivna ångest (som jag desperat försöker bli av med) kom tillbaka. Shit. Vet i och för sig inte om det var så himla allvarligt med fingrarna. Eftersom ungarna skriker som om armen blivit avhuggen när de fått ett myggbett så är det lite svårt att veta. Får bara hoppas på det bästa. Var i varje fall på Jekta för att köpa något till den stackars grabben. Presenter dämpar både min ångest och gör ungen glad. Bra skit. Och till min stora lycka så fann jag dessutom en stor Marabou Non-stop till halva priset bara för att den var bruten på mitten! Jag tror att jag fick vingar där ett tag. Det är sådana tillfälligheter som får mig att tro att allt faktiskt har en mening. Det är det jag försöker intala mig i alla fall.

Men det slutar inte där. När jag och Josefine dessutom blev påminda om att man bara betalar halv skatt på lönen i november här i Norge så flög jag bannemej! Kalla mig ytlig, men pengar betyder faktiskt lycka. I alla fall när man är i vår nuvarande situation. Jag har aldrig längtat efter lön så som jag gör nu!
 


Lycka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0