Saker som man inte vill veta

Blev tvungen att köpa nya huvudvärkstabletter förra veckan då de som mamma skickade upp för ett tag sedan tog slut (?!) Lite oroväckande att man tar slut på ett paket så snabbt men när man spenderar dag in och dag ut med ungar skrikandes runt omkring en så är det kanske inte så konstigt att ett visst ringande blir konstant kvarvarande mellan öronen.

Gick och köpte det billigaste de hade på apotek Renen i Tromsö city, och började direkt med dubbel dos. Glad över att smärtan försvann så har jag kört på med mina mirakelpiller för glatta livet. Det var först i helgen då jag utan att tänka mig för tog två stycken precis innan förfesten. Och med tanke på att det inte är många läkemedel som får blandas med alkohol så kände jag att det kanske skulle vara bäst om jag läste de medföljande anvisningarna. Lyckligtvis så stod det ingenting om fara vid alkoholintag, men frågan är om det jag fick veta inte var värre.

Följande kan vara möjliga biverkningar till följd av konsumtion av mina huvudvärkstabletter:

1. Huvudvärk (men fy fan så bra då), svimning pch trötthet
2.  Fördröjningsproblem i tarmsystemet eller i värsta fall blödningar i magen och/eller i tarmarna
3. Synförsämring
4. Hjernhinnebetennelse (vet inte riktigt vad det betyder, men det låter inte särskilt bra i alla fall)

Hellre huvudvärk från barnaskrik än huvudvärk av huvudvärkstabletter. It just doesn't make sense.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0