Kråka på vift

Liten incident på bussen hem idag. Jag sitter längst fram, inne i djupa tankar som vanligt men vaknar plötsligt till av att bussen står still och busschaffören harklar sig högljutt.

Busschauffören: Du, ska du gå av bussen eller?!
(Shit, menar han mig?)
Busschauffören: Du där bak!
(Pheeew...)
En man längre bak i bussen svarar efter ett tag.
Mannen: Va?
Busschauffören: Kom fram hit!
Mannen masar sig fram genom bussen och jag spetsar öronen.
Mannen: Vad är det frågan om?
Busschauffören: Du sitter och pillar dig i näsan och torkar av det på sätet!
(Whaaat?! Eeuu...)
Mannen: Åja, jag beklagar.
Busschauffören: BEKLAGAR?! Du har inte tänkt på att det är någon som ska sitta där sedan kanske?
Mannen: Jo, jo. Jag beklagar...

Det var alltså en vuxen människa som satt och petade kråkor! Haha! Ett av de konstigaste (och mest skämmiga) samtalsämnena jag någonsin lyssnat till tror jag.

Jag vet inte hur tydligt den här mannen utförde ritualen men det förvånar mig ändå att busschauffören såg hela proceduren. Jag som har försökt sneaka med glass och dessutom tyckt att jag varit bra på det, typ osynlig. Jag måste ha sett så dum ut.

Vad har jag då lärt mig idag?
1. Busschauffören använder inte bara den där stora spegeln för att se bak i bussen. Han har även en anläggning med övervakningskameror och en stor tv-skärm för att se ALLT som sker. Ingen mer sneaking alltså.
2. Jag ska alltid se i sätet innan jag sätter mig. Jag vill i vart fall inte gå omkring med ovälkomna busar på rumpan.

Kommentarer
Postat av: emmy

hahaha! jag hade velat vara med!

2008-11-28 @ 10:19:22
URL: http://hundratrettiosjua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0