Back to basic

Snökaos hade vi kallat det hemma. Här är det precis lika vanligt som att man torkar sig i röven efter att man skitit. Det var snöstorm igår, snöade i princip hela dagen, och detta resuterade i drivor med snö idag. Men som sagt så är Tromsö-borna väldigt duktiga på att ta hand om situationer som denna så gatorna är plogade, folk skottar fram sina bilar (och ser dessutom ut att tycka att det är roligt) och allt flyter på som vanligt.

Idag var jag tillbaka på min allra första barnehage. Det är otroligt vad man har utvecklats sedan dess! Både inom yrket och med språket. Jag har gått och känt mig mallig och allmänt bäst hela dagen idag bara för det. Inte konstigt att de vill ha mig tillbaka på måndag och tisdag igen. Hoho.

Jag har dessutom märkt att jag börjat känna av mörkertiden rejält. Sover som en stock och när det är dags att gå upp på morgonen så snoozar jag MINST 3 gånger (väntar bara på den dagen då jag ovetande stänger av alarmet och sover vidare i godan ro, vilket resulterar i grymma försovningar. Som ni hör så är detta inte helt okänt för mig) för att seda ta mig upp som en bankad zombie med hjärnverksamhet som en ettåring. Sexig som få, alltså. Glad att det är Josefine jag bor tillsammans med som är van att se mig i sådant skick. Och värre.

På tal om Josefine så var jag precis ute i gången för att låsa upp dörren till henne. Hon gjorde då snyggaste entrén på länge.

Ett steg, en halk och så pladask på korridorgolvet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0