Det är ju faktiskt jul

Är det inte underligt? Ända sedan jag kom hem i lördags kväll så har jag känt att jag inte haft en sekund över. Tvärtom så har det känts som att jag legat back med tiden. Det har varit uppackning, letande efter julklappar, möte med alla vänner, syende (jag kan om jag vill), totalt onödig resa till Halmstad (åkte för att shoppa men hur smart är egentligen det sådär dagen före jul när man får parkera helt på andra sidan stan på grund av allt folk och sedan bara gå och plågas i affärerna av den tidiga höstens fynd i storlek XXL), och en del fixande inför juldagen och nyår. Och nu, på självaste julafton, så känner jag att jag faktiskt har tid att sätta mig ner och skriva lite. Känns bra. Riktigt bra. Det är inte så att inspirationen flödar direkt men huvudsaken är att jag känner att jag ha något att skriva om.

Lite senare blir det Hotellet. Hoppas på att många har tröttnat på julmaten och skivan med julmusik som hunnit gå runt cirka tio gånger under dagen, öppnat sina paket och känner att julsnapsen börjat verka och att de tar tag i sina liv och drar upp till Nissastigen för att mingla lite. Det är i vart fall så jag känner. Vet att jag har PeePee med mig och kanske Andreas. Kanske är det någon sorglig jäkel som sitter och läser min blogg ikväll också; spendera tiden på något vettigt istället, det är ju faktistk jul. Vi ses på Hotellet.

Kommentarer
Postat av: madde

fan jag pallar inte detta ni får flytta tillbaka!!!! jag kommer dö utan er!!

2008-12-25 @ 23:29:42
Postat av: Malin

MADDEEEE! Snälla säg inte så. Saknar er så otroligt mycket! Känns som att det kommer dröja en evighet tills vi ses igen, MEN vi vet ju iaf att vi kommer att ses. Och det är det som håller mig uppe ^^

2008-12-26 @ 17:03:48
URL: http://farmorsvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0