Tredje advent


Usch då. Tiden går så ohyggligt fort. Det är inte ens en vecka kvar tills vi åker hem. Kommer få fira fjärde advent redan på fredag - sista dagen som vi spenderar i Tromsö. Kommer sakna så otroligt mycket här uppe! Lund för det första. Maddes walking-man (hette den så?), Josefines charader, bland annat "kaktus" och "durkslag" och Emmys blinkande Rudolfnäsa. Inte för att detta blir sista gången vi ser dem. Har en del planerat framöver. Sedan kommer jag sakna vår lägenhet. Vår allra första lägenhet som har varit helt perfekt. Jag kommer sakna att bo i den, att äta i den, att sova i den, ja, jag kommer till och med sakna att torka damm från  Jobbet. Tro det eller ej, men jag kommer faktiskt sakna barnen trots blöjbyten och "kan-själv"-symdromen. Och så kommer jag sakna staden, såklart. Tromsö. Staden som vi bott i fyra hela månader. Staden som vi fått lära känna från scratch och som bara blivit bättre och bättre för varje dag som gått. Staden där vi lyckats.

  
Emmy som en egyptisk (?) Rudolf, Madde mitt i sitt move och Josefine som scream (hittade ingen bild på henne som kaktus tyvärr)

Ikväll ska vi på julkonsert i Ishavskatedralen. Jag tror att jag kommer älska det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0