Hur lättirriterad är du?

Jag går upp som vanligt. Tio i åtta är jag påklädd och klar och fem i sitter jag på bussen ner till Giaeverbukta (busstationen). Just idag är bussen ovanligt mycket i tid och den tar dessutom den snabba vägen så jag kommer fram tidigare än vanligt, vilket innebär att jag måste vänta på bussen som går till barnehagen några minuter extra. Bussen ska gå 08.20. Klockan 08.15 får jag ett sms från min chef. "Kan du jobba från klockan 09.00 till 16.30 på Toftveien bhg idag? Alltså istället för 08.30 till 16.00." Nej. Tror jag läste sms:et minst 10 gånger. Menar han alltså att jag kunde ha sovit i en halvtimme till?! Och istället för att sitta här och frysa så kunde jag legat i in varma säng och dragit mig? Åh, grymma tillkallningsvikarvärld...


Hahahaha! Ibland önskar jag nog att jag kunde vara lika svår att irritera som den här killen.
Norsk reklam igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0