Bubbel

En dag ifrån nyårsafton och det känns som att jag äntligen börjat vänja mig vid Gislaved igen. Har varit en enda lååång bergochdalbana sedan jag kom hem; sovit dåligt, tänkt en massa, vänt på dygnen o.s.v. Varför vet jag egentligen inte. Jag menar, jag är ju för sjutton född och uppvuxen i denna jäkla håla! Borde man inte ha vant sig så pass mycket att man kan åka bort sådär fyra månader och sedan komma tillbaka orörd? Man tycker det. Speciellt med tanke på att lilla Gislaved inte har förändrats mer än att OK/Q8 har fått ny skylt och Skocompaniet har bytt lokal... 

Systemet är avklarat. Har fyllt på det alkoholhaltiga lagret till i morgon. Champagne, bål och cider. Lyx! Jag och Emelie har även varit runt för att försöka få vår handlingslista avprickad och klar. Handlade en vagn full men det saknas fortfarande en del mycket viktiga komplement. Ingredienserna till vår tårta bland annat. Har bestämt träff med flickorna på Kvantum ikväll för att få det överstökat.

Morgondagen lär bli kanon. Ska bara komma på ett bra nyårslöfte.

Färgglatt självförtroende i korgen på Syssan.

Kommentarer
Postat av: Madde

kul för dig att du får bubbel, monopolet stängde visst kl 4 idag och imorron är det totalstängt, så vi får skåla i vodka på tolvslaget, kanske blir vi extra fulla då och glömmer att vi inte ens kunde fixa drickan till nyår

2008-12-30 @ 23:03:06
URL: http://hundratrettiosjua.blogg.se/
Postat av: Malin

HAHAHAHA! Sån jäkla osis ;o hade jag kunnat (eller det kan jag ju) men jag menar om det hade kommit fram i tid så hade jag skickat upp en flaska direkt! Men tänkte på det... Vodka, pommac (stavning?) och eventuellt lite mineralvatten för att minska smaken. Tror du inte att det skulle funka som champagneersättare? Jag tror på det stenhårt. Bara för det ska jag testa ikväll. Haha. Ha ett underbart nyår så hörs vi (kanske inatt). PUSSPUSS till min superbrudar i norr!

2008-12-31 @ 14:00:56
URL: http://farmorsvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0