andra advent


Tiotusen bananskal, sjuhundra vissna rosor och tre mögliga ostar till mig för min dåliga uppdatering. Helgen har varit intensiv (i alla fall om man jämför med hur helgerna brukar se ut) så jag har inte direkt haft tid till att sätta mig ner på röven och låta tankar flöda och inspirationen spira.

Men nu däremot! Kom precis hem från ett avslaget Lund. De hade tydligen hållt på lite längre än oss igår och inte kommit i säng förrän runt sex-tiden på morgonen. Alkohol var inte helt uteslutet det heller så vissa var inte helt på hugget idag, hrm Madde... Vi klenisar däremot drog oss hemåt runt tolv i lördags (mestadels för att slippa nattaxan och för att josefines näsa rann som en öppen kran) efter en heldag med lussekattsbakning, brända pepparkakor och hårda knäck. Så trevligt vi hade det! Snö utanför fönstrena, ljusslingan satt på "random", 18 % glögg, julmusik strömmandes genom högtalarna och lukten av nybakat - kan julmys bli mer lyckat än så? 

Är inte helt vän med bokstavskombinationer och sammankopplade ord idag så jag låter "en bild säger mer än tusen ord" ta sin plats för att göra det här inlägget till en hel bok.


Josefine tappade sin glögg på vägen till Lund. Bortförklaringen lät så här: "Ja ja, men jag tycker ju ändå inte om glögg..." När flaskan kostat 100 NOK och har en alkoholhalt på 18% så gillar ALLA glögg!

Möte i köket. Emmy matchar väggarna, Josefine slickar sked och Madde blandar saffransdeg för fulla muggar.

Den fina glöggen rök fram ganska snabbt...

Chokladkolan hälls upp på plåten. Den blev farligt god den där!
 

Emmy klickar knäck eftersom att dom inte har knäckformar i Norge (!)

Fast körde några i ischokladformar, vilket visade sig gå precis lika bra.

Jag gosade med Samantha och kände mig älskad. 

Självaste Degen Gul.

Så var verkstaden igång! NorrlandsFrank fick också vara med.

Snoppar, kycklingar, hjärtan, bajskorvar... Ingen censur här inte.

Den gyllene högen.

Aningens bräda pepparkakor.
Hitta Emmys elefant (tips: den har brytit svansen och ser ut som att den överdoserat solariesolning).

'Jul' och 'mys' klingar lika i mina öron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0